۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۲۳۳۲۹۲
خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که نخست‌وزیر این کشور ضمن اعلام منع آمدوشد در کرکوک به نیروهای امنیتی دستور داده کسانی که شورش کردند را بازداشت کنند.
کد خبر: ۲۶۷۰۴

کرکوک در حکومت نظامی|دولت عراق عقب نشینی کرد! + فیلم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمد السودانی نخست وزیر عراق در استان کرکوک حکومت نظامی اعلام کرد.اعراب و تُرکمن های کرکوک به بازگشت نیروهای پیشمرگه به این شهر اعتراض کردند و نیروهای وابسته به حزب دموکرات به این افراد حمله و خودروهای مردم را به آتش کشیدند.

شامگاه  یکشنبه صدها نفر از عرب‌ها و ترکمن‌های ساکن کرکوک اعلام کردند در اعتراض به بازگشت نیروهای پیشمرگه به این شهر تحصن خواهند کرد. بعد از اعلام این موضوع نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان به این افراد حمله کردند و خودروهای شهروندان را آتش زدند. در پی این درگیری‌ها خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که نخست‌وزیر این کشور ضمن اعلام منع آمدوشد در کرکوک به نیروهای امنیتی دستور داده کسانی که شورش کردند را بازداشت کنند.

کرکوک در حکومت نظامی|دولت عراق عقب نشینی کرد! + فیلم

 بیانیه شدیداللحن مسعود بارزانی در واکنش به حوادث کرکوک
 میدل ایست نیوزخبر داد: رئیس حزب دموکرات کردستان در واکنش به ناآرامی ها در کرکوک تهدید کرد که بهای ریختن خون فرزندانمان در کرکوک سنگین خواهد بود.

یکی از متحصنین نزدیک مقر ستاد عملیات کرکوک از نخست وزیر می خواهد که تصمیم خود مبنی بر واگذاری کرکوک به کردها را لغو کند و آن را به حزب دموکرات (بارزانی) ندهد تا از ریختن خون مردم کرکوک جلوگیری شود.

کرکوک در حکومت نظامی|دولت عراق عقب نشینی کرد! + فیلم

 دولت عراق عقب نشینی کرد
دولت عراق تا اطلاع ثانوی از تحویل ستاد عملیات کرکوک به حزب بارزانی عقب نشست.استاندار کرکوک در جمع متحصنین خبر داد: چادرهای اعتراض را جمع کنید...
قبل از اینکه فتنه‌ای اتفاق بیفتد با نخست‌وزیر صحبت‌ کردم و موافقت او را برای عدم تحویل مقر به کردستان جلب کردم.

 

برچسب ها: دولت عراق #عراق کرکوک بارزانی کردهای عراق اقلیم کردستان عراق
ارسال نظر
آخرین اخبار